Bez novinárov to nejde, proti novinárom už vôbec nie

Klub FIJET cez prázdniny nezaháľal

V predposledný júnový deň prišiel do Domu novinárov riaditeľ projektu Košice 2013- Európske hlavné mesto kultúry Ján Sudzina s čerstvo vytlačenou propagačnou publikáciou. Prítomní novinári ocenili starostlivo pripravenú rukoväť, ktorá vysvetľuje okolnosti, za akých Košice ako prvé slovenské mesto boli Európskou komisiou a Európskym parlamentom vybrané za Európske hlavné mesto kultúry. Privítal záujem bratislavských novinárov o dianie v Košiciach aj ponuku Klubu FIJET SSN pomáhať v prúdení informácií cez Bratislavu do sveta. V auditóriu výklad pozorne počúval Drago Bulc, šéf slovinských fižeťákov a funkcionár medzinárodnej organizácie F.I.J.ET Elegantne vyjadril ľútosť nad tým, že zo Slovenska nikto neprejavil záujem o finačne výhodný júnový vzdelávaco-poznávací pobyt v mariborskej škole pre mladých novinárov píšucich o cestovnom ruchu. Bol by býval poučný a inšpiratívny najmä pre východoslovenských žurnalistov, pretože slovinský Maribor s portugalským partnerom Guimaresom odovzdajú na prelome rokov štafetu Košiciam a Marseille. Kurz preukázal tušenú pravdu, že mladí novinári sú síce jazykovo a technicky pomerne dobre vybavení, ale majú veľké medzery vo všeobecnom politickom, hospodárskom a kultúrnom rozhľade, v poznaní histórie a umenia, ale i poznaní zložitého a krehkého mechanizmu cestovného ruchu. Preto si aj F.I.J.ET vytýčil ako jednu z hlavných úloh dvíhať profesionalitu masmediálnej podpory cestovného ruchu a turizmu. Úlohou novinárov je nenápadne viesť k vyššej kultúre cestovania, k poznávaniu a rešpektovaniu inakosti, k porozumeniu a tolerancii. ,,Cestovný ruch a turizmus, to je praktický humanizmus,” uzavrel svoje úvahy Drago Bulc. Na stretnutí s členmi Klubu FIJET SSN vyslovil uspokojenie nad tým, že i slovenskí žurnalisti chcú vstúpiť na medzinárodnú platformu F.I.J.ET Vypočul si referencie členov klubu o pretrvávajúcich problémoch pri tvorbe štátnej stratégie a v budovaní základne domáceho cestovného ruchu, o nezáujme štátnych inštitúcií, podnikateľských subjektov a profesných zoskupení o systematický kontakt a spoluprácu so žurnalistickou obcou, ale i o vydavateľských praktikách, pokiaľ ide o tematiku cestovného ruchu. Drago Bulc poznamenal, že i vo vyspelých krajinách Európy i v renomovaných masmédiách v honbe za ziskom uprednostňujú turistickú reklamu a inzerciu pred cestovateľskou publicistikou. Na záver vyslovil nádej, že nová vládna garnitúra prejaví viac pozornosti a poskytne viac podpory cestovnému ruchu i novinárom, ktorí mu chcú úprimne pomôcť. Lebo bez novinárov to nejde a proti novinárom už vôbec nie.

 

(FÓRUM; 04/2012; 01/10/2012; s.: 7; Peter Krútky ; Zaradenie: Aktuality)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>