FIKCIA: O projekte EHMK 2013 už vedia aj na olympiáde v Londýne

 

Ak sa vám počas sledovania niektorých prenosov z letnej olympiády zdalo, že na mantineloch, palubovkách či bilbordoch sa mihla reklama nášho mesta, neboli to halucinácie. Magistrát skutočne zaplatil za to, aby v Londýne zviditeľnil Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013. Všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, že to neboli zbytočne vyhodené peniaze.

Z tímu, ktorý má projekt EHMK 2013 na starosti, sme sa dozvedeli, že tento nápad sa zrodil až tesne pred začiatkom olympiády. “Predpokladali sme, že počas tak významného športového podujatia sa budú do Londýna upierať zraky miliónov ľudí na celom svete,” spomína na zrod “reklamnej” myšlienky jej autor Tomáš Píjár. “Hoci sa dvom košickým reprezentantkám v atletike a jednému strelcovi veľké medailové šance nedávali, my sme boli presvedčení, že aj tak má význam zviditeľnenie mesta a krajiny, z ktorej pochádzajú. A aké by to bolo krásne, keby im kulisu na mantineloch robili reklamy v rodnom jazyku…”

Realizačný tím vybavil všetko potrebné. Do Veľkej Británie zaslal  podobu košického loga i poplatok, ktorý bolo treba za umiestnenie na mantineloch počas vybraných zápasov či športových disciplín zaplatiť. Išlo o milión eur, na ktoré sa vyzbierali košickí podnikatelia a piatich mesačných odmien sa vzdali aj mestskí poslanci. “Samozrejme, logá EHMK 2013 nebudú zdobiť iba atletický štadión či strelecký areál. O Košiciach sa vďaka prenosom do celého sveta dozvedia aj fanúšikovia basketbalu, stolného tenisu, futbalu a plávania.”

Podľa mienky odborníkov nebola propagácia Košíc zbytočne vyhodené peniaze. Už na druhý deň po otváracom ceremoniáli sa na košickom magistráte rozdrnčali telefóny a všetky mali jedno spoločné. Volali stovky našich rodákov nielen z Británie, ale z celého sveta a zaujímali sa o projekt EHMK 2013. “Keď sme im vysvetlili, o čo ide, všetci nám ponúkli pomoc. Buď vo forme nových nápadov, ktorými by sme naše mesto ešte viac zviditeľnili, alebo aj finančnú, aby bolo nové projekty z čoho platiť.”

Ako sme sa od T. Píjára dozvedeli, investovaný milión eur sa vďaka sponzorským darom košických rodákov z celého sveta mnohonásobne vráti. Organizačný tím z tejto sumy plánuje financovať také kultúrne a športové akcie, ktoré si doteraz nemohol dovoliť. Na september je v Steel Aréne naplánovaný koncert Lady Gaga, v októbri priateľský futbalový zápas v Čermeli medzi MFK Košice a FC Barcelona. V novembri by sa mali vrátiť do Steel Arény legendárni Mojsejovci (ruskí, nie tí z Pereša) a v decembri by sa tu malo odohrať päť hokejových zápasov kanadsko-americkej NHL.

Na záver nám T. Píjár prezradil ešte jednu pikošku: “Aby sme zviditeľnili Košice ešte viac, magistrát zvažuje rozšíriť investíciu do reklamy aj počas finálového behu mužov na 100 metrov. Momentálne rokujeme s Atletickým zväzom Jamajky, aby sa logo EHMK 2013 objavilo na drese šprintéra Usaina Bolta.

 

(korzar.sme.sk; 05/08/2012; Róbert Bejda ; Zaradenie: Večer)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>