Karpatský región ako atraktívna turistická destinácia
Projekt: Karpatský región ako atraktívna turistická destinácia
Začiatok realizácie projektu: 27.1.2011
Koniec realizácie projektu: 26.1.2013
Partneri projektu:
Vedúci partner: Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013, n.o. – Slovenská republika
Partner 1: Mesto Sárospatak – Maďarsko
Partner 2: Karpatská nadácia, pobočka Baia Mare – FDEC Baia Mare – Rumunsko
Partner 3: Karpatská nadácia, Užhorod – Ukrajina
Pridružení partneri:
Mesto Košice
Košický samosprávny kraj
Karpatská nadácia Košice
Opis projektu:
Celková výška nákladov projektu: 220 000 EUR
Ciele a popis projektu
Pozitívne ovplyvniť trh cestovného ruchu, aby sa zvýšil počet príjazdov návštevníkov do cezhraničného regiónu tým, že sa vytvorí neformálna platforma – medzinárodný klaster cestovného ruchu ako aj platformy na lokálnych úrovniach v jednotlivých regiónoch. Implementácia projektu bude slúžiť taktiež aj na dlhodobý rozvoj produktov turizmu v danom regióne.
Špecifické ciele (4 hlavné aktivity)
• rozvinutie platformy pre spoluprácu lokálnych kľúčových hráčov turizmu v každej oblasti prepojením verejného a súkromného sektora (transfer know-how a skúseností aj tam, kde už istá forma spolupráce existuje)
• vypracovanie stratégie turizmu pre destináciu (plán destinačného manažmentu) vrátane akčných plánov, ktorá bude implementovaná v rámci oblasti
• vytvorenie marketingovej a propagačnej štúdie, implementovanie na jednotlivých úrovniach ako aj školenia pre identifikovaných kľúčových hráčov
• iniciovanie založenia neoficiálneho cezhraničného turistického klastra destináciami identifikovanými v stratégii, s tým že platformy by mali vzniknúť aj na lokálnych úrovniach
Cieľové skupiny
- verejný sektor mesta a regiónu, občianske združenia, dôležití kľúčoví hráči v turizme zo súkromného sektora, vzdelávacie inštitúcie špecializované na turizmus,subjekty zodpovedné za tvorbu lokálnych a regionálnych politík,touroperátori.
Očakávané výsledky
• rozvinuté platformy spolupráce individuálnych partnerov na lokálnej úrovni
• efektívna znalosť implementácie stratégie/plánu destinačného manažmentu
• predstavenie inovatívnych metód propagácie a marketingu produktov a destinácii na základe najnovších trendov
• schopnosť kľúčových subjektov implementovať akčné pláne a stratégiu
• subjekty v turizme informované o inováciách v turizme, trhoch a celom sektore, výsledky predstavené lokálnym, regionálnym a národným úrovniam pre rozvoj turizmu
• interaktívna webová platforma cezhraničného projektu na monitorovanie a hodnotenie trvalej udržateľnosti projektu a vytvoreného partnerstva
Hlavné aktivity:
1. rozvoj kooperačnej platformy v rámci oblasti cezhraničného regiónu
2. vypracovanie spoločnej stratégie destinácie a akčného plánu
3. vypracovanie spoločnej marketingovej a propagačnej štúdie
4. implementácia a rozvoj školiaceho programu
5. medzinárodná konferencia zameraná na inovácie v rozvoji destinácii a turizmu
6. vypracovanie interaktívnej webovej platformy cezhraničného regiónu s cieľom na trvalú udržateľnosť založených partnerstiev
Poznámka:
Projekt Karpatský región ako atraktívna turistická destinácia je implementovaný v rámci programu cezhraničnej spolupráce ENPI Maďarsko-Slovensko-Rumunsko-Ukrajina 2007-2013 (www.huskroua-cbc.net) a je spolufinancovaný Európskou úniou prostredníctvom Nástroja európskeho susedstva a partnerstva /ENPI/. Globálnym cieľom programu je zintenzívniť a prehĺbiť spoluprácu v oblasti trvalo udržateľného, sociálneho, environmentálneho a ekonomického rozvoja medzi ukrajinskými regiónmi Zakarpatia, Ivano-Frankivska a Černivetska a oprávnenými programovými územiami Slovenska, Maďarska a Rumunska.
Najnovšie komentáre