Telo ako umelecký výrazový prostriedok
Divadlo Štúdio tanca z Banskej Bystrice zavítalo do Košíc s ódou na telo, ktoré si hlavní protagonisti pohadzovali ako bábku z jednej strany pódia na druhú. Pri sledovaní tanečných kreácií From side of a man From side of a woman tuhla krv v žilách.
Tanečná hra vytvárala v štyroch fragmentoch oslavnú pieseň na telo, ktoré dokáže vyjadriť naše pocity, túžby a vízie. Telesná schránka sa stala nástrojom na vytvorenie vlastného sveta a poznania. Herci si pohadzovali ženské telá, hádzali ich o zem, za čo boli adekvátne potrestaní.
Vypočujte si audioreportáž z predstavenia From side of a man From side of a woman
„Naše divadlo je fyzické. Dáva pohyb na úroveň akéhokoľvek iného pohybu,“ vysvetľuje riaditeľka banskobystrického divadla Zuzana Ďuricová Hájková.
„Inscenácia je dosť brutálna a niektorí ľudia mali s jej výrazovými prostriedkami problém. Vieme však, aký je svet okolo nás a čo všetko v ňom zažívame. Pre mňa je predstavenie očistné. Divadlo nie je ani tak tanečné, ako fyzické a obrazotvorné.“
Autorom hry je člen svetoznámej skupiny RootlessRoot Jozef Fruček, ktorý dlhoročne pôsobil v Aténskej tanečnej škole a od roku 2012 učí v Štátnej dramatickej škole Ludwika Solskiego v Krakove.
V hre diváci videli momenty úplného zneužitia ľudského tela. Jedna z tanečníc maľovala v hre obraz. Výraznými farbami natierala bielu stenu, a keď jej nanášanie náteru nestačilo, vzala rýpadlo a vyryla do obrazu dieru. Scéna predstavovala intímnu časť ženského tela. Tok inscenácií prechádzal rozličnými formami pohybu. Rutinné činnosti sa na javisku menili na umelecký zážitok.
Fotogaléria:
Lukáš Mano, Foto: Michal Bober
Najnovšie komentáre