Telo ako umelecký výrazový prostriedok

Divadlo Štúdio tanca z Banskej Bystrice zavítalo do Košíc s ódou na telo, ktoré si hlavní protagonisti pohadzovali ako bábku z jednej strany pódia na druhú. Pri sledovaní tanečných kreácií From side of a man From side of a woman tuhla krv v žilách.

Tanečná hra vytvárala v štyroch fragmentoch oslavnú pieseň na telo, ktoré dokáže vyjadriť naše pocity, túžby a vízie. Telesná schránka sa stala nástrojom na vytvorenie vlastného sveta a poznania. Herci si pohadzovali ženské telá, hádzali ich o zem, za čo boli adekvátne potrestaní.

Vypočujte si audioreportáž z predstavenia From side of a man From side of a woman

„Naše divadlo je fyzické. Dáva pohyb na úroveň akéhokoľvek iného pohybu,“ vysvetľuje riaditeľka banskobystrického divadla Zuzana Ďuricová Hájková.

„Inscenácia je dosť brutálna a niektorí ľudia mali s jej výrazovými prostriedkami problém. Vieme však, aký je svet okolo nás a čo všetko v ňom zažívame. Pre mňa je predstavenie očistné. Divadlo nie je ani tak tanečné, ako fyzické a obrazotvorné.“

Autorom hry je člen svetoznámej skupiny RootlessRoot Jozef Fruček, ktorý dlhoročne pôsobil v Aténskej tanečnej škole a od roku 2012 učí v Štátnej dramatickej škole Ludwika Solskiego v Krakove.

V hre diváci videli momenty úplného zneužitia ľudského tela. Jedna z tanečníc maľovala v hre obraz. Výraznými farbami natierala bielu stenu, a keď jej nanášanie náteru nestačilo, vzala rýpadlo a vyryla do obrazu dieru. Scéna predstavovala intímnu časť ženského tela. Tok inscenácií prechádzal rozličnými formami pohybu. Rutinné činnosti sa na javisku menili na umelecký zážitok.

Fotogaléria:

 

Lukáš Mano, Foto: Michal Bober

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>